Forum
Crònica Trial 4x4 Els Hsotalets de Balenyà, 18/09/2011.
En Florenci llueix el típic verd en el seu Range. Molt motivat en la prova va fer tot allò que era en les seves mans per tal d’esgarrapar punts. Buscant sempre els límits de les zones:
Va intentar aconseguir guanyar una mica més de tracció amb unes rodes lleugerament desinflades: mireu la roda posterior dreta com “flaneja” en una zona plana.
Ens va deixar imatges impresionants com aquestes:
Semblava que aconseguiria igualar la puntuació feta pel Xavier Bargalló, fins que el cotxe va perdre el grip de la roda davantera esquerra i… ¡cap avaaaaall!
I, finalment, el seny i la rauxa, el no hi ha por i pedal a fons… A vegades em pregunto si en Joaquim i l’Anna estan enfadats doncs sembla que siguin cor i cervell (un vol, l’altre dol, i a l’inrevés). Sigui el que sigui el que passa entre ells en els trams, si l’un s’enrafia prou o no de l’altre, si el pilot entén que el seu parer d’amunt de la montura és millor que la visió exterior de la motxil•lera,… és igual, que segueixin així, que l’espectacle d’aquest equip, cada cop que participen, està assegurat. Un efectiu i poderòs V8, que té alguns problemes en segons quines inclinacions:
Una motxil•lera que s’entrega en cos i ànima , discutint, si és necessari les opinions del seu pilot...
... per tal de trovar la millor estrategia per passar pels trams:
No, l'Anna no està amagada, està marcant-li a en Joaquim on és la porta, just al costat inferior de la soca dels arbustos.
Geni i figura que no dubte en tirar-se la terra per tal que el seu pilot pugui seguir les seves instruccions, tot i que, a vegades, acaba dessolada al veure que no el pot ajudar.
Mentres, la motxil•lera d’en Florenci, la Marta, té un carácter força diferent en els trams, sense exigeracions ni estridències (la complicitat dels anys participant junts és un grau), aconseguint que el seu pilot segueixi curosament les seves indicacions.
Tot i que, també, a vegades ha de deixar-lo fer…
¿Qué passaria si aquests pilots s’intecanviessin les motxil•leres? En Joaquim i l’Anna tenen un esperit més guerrer, més extrovertit, mentres que en Florenci i la Marta, son més pausats, més calmats. Un guerrer i un àngel a cada equip ¿qui guanyaria? ¡Ups! Perdoneu, estic fent volar coloms…
Tornant al reportatge fotogràfic, falta deixar constància de l’espectacular que pot arrivar a ser el Range de “La peca de Lupe”. Si no fos perque, a vegades, el seu pilot es deixa endur pel pes de la sabata dreta… que bo que seria en Joaquim (per això deia que tingués una motxil•lera com la Marta… per cert, ¿com milloraria en Florenci amb una motxil•lera com l’Anna? A saber, potser enpitjorarien tots dos equips però ¡Algú ho havia de dir!) A veure si m’explico, no és que en Roura no sigui bo és que seria millor que bo.
En Joaquim ens va deixar un final de prova que a molts ens tardarà en marxar de les ninetes dels ulls. El tram 4, va aconseguir fer-lo igual que en Florenci (de fet, tots dos equips van fer a peu diverses vegades el tram buscant per on passar avans d’afrontar-lo), però li va passar com a aquest, just quan ecarava la darrera porta i ja tenia el cotxe recte, amb les dos rodes de cada costat sobre l’escassa crostra del xargall… ¡ZAS! La roda davantera esquerra que perd el grip, en Joaquim que reacciona ràpidament i prem a fons el pedal de l’accelerador, aconseguint que el cotxe s’arrastri i comenci a pujar però amb la mala fortuna que, la major tracció del costat dret fa que el cotxe giri sobre el seu eix vertical i acabi en una posició complicada i que el porta a la màxima penalització en el tram al tindre que ser rescatat per evitar danys a la montura.
El públic va agraïr amb aplaudiments l’esforç esmerçat pel Joaquim per tal de sortir d’aquesta situació...
... però és que el diferencial central estava deixant tota la carcasa al terra.
Finalment, reportatges, ...
... un podi una mica diferent al que ens tenen acostumats, ...
... una entrega de premis amb alcaldesa inclosa ...
... i amb polèmica per acabar la jornada: classifiació oficiosa on ja constaven anul•lats els trams 6 i 12 en la categoria de vehicles millorats.
¡Esto ha sido todo amigos!
Bon dia
Soc la Marta Salvador
(la motxilera de Florenci Rius)
Primer felicitacions per aquest SUPER reportatge !!! quina passada... !!! I ademes amb fotos i comentaris...!! Molt molt Bo...!!!
M'agradaria contestar a GALIATOR: (ja que es responsabilitat del motxil.ler la targeta)....es impossible fer un "cambiazo de cartulina" els comissaris i controls de zona son els que posen la puntuació i la signen. Els controls, a mes tenen una fulla de control on anoten totes les puntuacions i aixo esta contrastat amb la nostre targeta (es a dir esta tot anotat per duplicat)
Ens agradaría aclarir que es lo que va veure i on ho va veure per aclarir aquesta confusio.
Per altre banda tenim el tema FIASCO o saltar-se una porta o penalitzar per temps... tenim TOT el trial en vídeo, zona per zona..... si algú vol veure aquesta zona en concret esta a la vostre disposició...!!
Ens agradaria posarnos en contacte amb Gladiator i parlar amb ell personalment (ja que tenim totes les zones filmades i tenim clar que no hi ha cap dubte en la puntuacio que vam fer, ens agradaria molt poder aclarir aquest malentes amb ell... ja que per nosaltres es molt important que no hi haguin dubtes en una proba tant important com aquesta.
Salut i gasssssa fondo
Pd MRCROQUETA m´agradat molt lo de guerrer i angel jajajaja... molt bo!!
MRCROQUETA m´agradat molt lo de guerrer i angel jajajaja... molt bo!!
😉 Gràcies, Marta. Una abraçada.
David.
P.D.: que sàpigues que et vaig fotografiar els peus ¡AMB BOTES DE MUNTANYA! :police: ;D ;D
Hola,
Sincerament estic molt descontent per lo que ha passat, personalment li vaig fer un seguiment molt d'aprop al Florenci Rius, i us puc assegurar que hi han maniobras molt poc esportives.
La targeta blava que va entregar el Florenci Rius al final de la prova tenia de punts 4 2 2 = 8, us puc assegurar que vaig veure la targeta blava del Rius a la mitat de la prova i tenia 1 6 4, ("tongo del bueno") i no entenc com poden anular una zona perquè una porta estava mal ubicada?, si es veritat que la fiquin al seu lloc i que torni a passar i que repeteixi la zona, pero allà va palma molts punts, quan tenien que ser 16, perque saltarse una porta es fiasco. Tambe al fer el "cambiazo de cartulina" va despareixa un punt de la zona 1, per 10 segons parat. ?¿?¿?¿?¿
Simplement campionat de Catalunya 4x4 amanyat, i escombran cap a casa.
Hola bon dia
t´he enviat una publicació avanç d´aquesta per poder aclarir la confusio
salut i gasssss a fondo
Marta
P.D. La crònica de Mrcroqueta molt bona, tindries que tindrà una secció de motor amb un diari.
I jo que pensava ¿qui coi és aquest "LaRange"? Ostres Marta, molt bo...
Ens veiem per les Comes, en Florenci ja sap qui som, els de Vilamajor, en David (Mr. Croqueta amb un Disco II TD5) i un servidor amb la seva santa senyora amb un Defender 90 TD5, som els que en els trials sempre et dèiem que et posessis unes bambes més de muntanya, sort que al final ens has fet cas, que un dia d'aquests aquesta xiqueta se'ns farà mal. ;D 😉
:blob9: Per cert, ja tenim ganes de que arribi el dia 16 d'octubre, que la cosa està renyidíssima.
Apa siau,
Carles (GASSMAN)
I jo que pensava ¿qui coi és aquest "LaRange"? Ostres Marta, molt bo...
Ens veiem per les Comes, en Florenci ja sap qui som, els de Vilamajor, en David (Mr. Croqueta amb un Disco II TD5) i un servidor amb la seva santa senyora amb un Defender 90 TD5, som els que en els trials sempre et dèiem que et posessis unes bambes més de muntanya, sort que al final ens has fet cas, que un dia d'aquests aquesta xiqueta se'ns farà mal. ;D 😉
:blob9: Per cert, ja tenim ganes de que arribi el dia 16 d'octubre, que la cosa està renyidíssima.
Apa siau,
Carles (GASSMAN)
HOLAAA !!!!!!!!!!!!!!!!!
m´ho he imaginat amb aixo de et varem fotografiar els peus amb botes de montanya que posa MrCroqueta.... jajajaja.....
ja tenim un altre via per explicar-nos coses de 4x4!!!!
No sabieu lo de LARANGE ??? jajaja desde sempre m´han dit aixi els amics... aixi que ja ho sabeu qui es La Range....
Ens veiem a Les Comes !!!!!
Nostaltres anirem dissabte....
Salut i gasssssssss a fondo
😉 Gràcies, Marta. Una abraçada.
David.P.D.: que sàpigues que et vaig fotografiar els peus ¡AMB BOTES DE MUNTANYA! :police: ;D ;D
David !!!!
jajaja...... Ja et tinc fitxat !!! jajaja..... i si !!!!
aixo m´ho vas dir l´any pasat i mira us vai fer cas!!!! 😀
salut i gassssssss a fondo
Marta (LARANGE)