Forum
¿Un primer pas??? (Reforma de la Llei d'Accés al Medi Natural)
La cosa es:
Si vas amb un Defender has de pagar la taxa? i si vas amb un seat ibiza no?... que es un Tot Terreny? un Cayenne? un panda4x4? un subaru forester? ... com veieu ja es dificil decidir a qui li cobraras... imagineu-vos decidir tot el d'abans.
Un gran problema que amb els diferents governs no han pogut sol.lucionar es el cens de camins de Catalunya... la Llei del '95 ja ho contemplava pero... no s'han fet, no hi ha pressupost... i mentres no hi hagi aixo no podrem dir res de res perque ni nosaltres ni les autoritats sabrem quins camins son aptes i quins no.
I tampoc ens podem possar al mateix calaix que els caçadors o pescadors perque ells accedeixen a finques (publiques o privades) per fer un us regulat en un entorn tancat ( cotos ), es a dir ells util.litzen els camins per anar a un puesto concret. Nosaltres el que fem es pasar i el que volem es poder circular per tots els camins mentre hi capigui el cotxe, i si podem tenir trialeres millor... no ens enganyem, per molt que obrin la ma ni les taxes, ni les llicencies, ni els peatges serviran per fer el que a TOTS ens agrada... es simplement impossible i si obren zones per on es pugui passar al voltant de la zona de BCN... es destroçará tot, la masificació es el que te...
Fa molt de temps... recordo que en moltes urbanitzacions els veins esperaven als 4x4 (que no a les motos) amb pals i pedres per la velocitat a la que s'hi passaba, pel soroll, pel fang que es deixaba als carrers... aixó ara no passa (com a norma, perque m'en se un parell de puestos a Guadalajara que...), es mes alguns els hi agradaria que tornessim a passar (mes civilitzadament) per mantenir els camins oberts...
el que us dic... m'enrrotllo massa
PD. mentres escribia aquest totxo han entrat un parell de raonaments que estan aqui dintre tambe... en fi, ja us fare algun dia un resum... ;D
Be...una possibilitat, seria augmentar l'impost de circulacio de tot tipusde vehicle un....10%??????? i que aqueta diferencia de l'impost normal al plus, anes precisament a aixo, a fer un inventari de camins, arreglar-los o no (molts cops, cuan mes transit te un cami, menys reparaciones es tenen que fer) etc....
Jo se que hi han alguns consell reguladors, que tenen els cmains força ven identificats. Sobretot els GR...i que cada any (mes o menys) donen o donaven una partida pressupustaria per que els ajuntaments arreglesin els camins.
EN fi......esperarem noticies...
Crec que pagar per passar, és tenir menys del que tenim ara. Pagar implicaria obrir més camins? Amb controls/peatge de què només qui ha pagat passa?
Així doncs, crec que pagar NO
En tot cas, si pagar vol dir federar-se, la cosa pot canviar:
Estic federat en altres esports, p. ex muntanya, on si tinc un accident i he ser rescatat, la llicència em cobreix. I segons nivell triat, estic assegurat per més o menys riscos. Si no, he de pagar despeses.
Es un exemple, que seria aplicable doncs al vehicle tot terreny a motor (4x4 quads o motos): possibilitat de rescat en pistes. Cobertura de danys a tercers o medi-ambient. Possibiliatt de participar en competicions i circuits tancats.
I, evidentment, tenir la llicència no voldria dir en cap cas tenir "llicència per fer bretolades".
Qui passa pels camins i se surt de la via, cal ser rescatat, malmet zones protegides (per accident, s'entén), es perd etc. sense la llicència, doncs... ho pot fer però assumint els riscos. En aquest cas, jo em federaria sense dubtar-ho.
Parlant de cotxes, no em semblaria gens difícil distingir entre tres tipus de vehicle:
- tracció a dues rodes
- tracció a quatre o més rodes amb alçada lliure al terra de menys de vint-i-cinc centímetres (Panda 4x4, etc)
- tracció a quatre o més rodes amb alçada lliure al terra de més de vint-i-cinc centímetres (tot-terrenys pròpiament dits)
Si la tracció és desconnectable, es considera el màxim nombre de rodes traccionables.
A partir d'aquí, en els dos últims casos, taxa al canto. Compte, que dic taxa, no impost, que no és el mateix. Una taxa es paga per quelcom concret (escombraries, reciclatge... o feines al medi natural). Pel cas que ens ocupa, podria haver-hi línies de subvencions per tal que els propietaris netegin els boscos, per passar la retro per camins malmesos i reparar-los, per mantenir els tallafocs... etc.
A veure, això és parlant així sense pensar-s'hi gaire, però en línies generals jo sí que ho veig factible. Respecte qui a de cobrar i qui no, hi hauria de tenir dret qui estigui obligat a mantenir zones forestals o agrícoles obertes al lliure pas de persones i/o vehicles: bosc, camins... No podria cobrar per jardins d'ús particular, camps, etc, perquè no són zones de pas lliure.
Crec q aquesta reforma de llei podrà anar b...si es tracta de ser més venebolents a l'hora de q poguem organitzar i gestionar zones en les q es pugui fer un us coherent i racional dels nostres 4x4.No sé vos si els camins q teniu son de 4 metres d'amplada,almenys a casa meva pocs...i la gent fa el q li passa x els hüevs...La veritat és q estic indignadíssim amb la falta de civisme en l'accés a les zones rurals,jo soc el primer q m'agrada sortir amb el Defender i perdrem per llocs q no conec i mai he tingut cap problema amb ningú xq crec q el simple fet de saludar i donar un bon dia a la gent q treballa al camp o als propietaris de les zones de pas la gran majoria de problemes s'acabarien...Potser pensareu q exagero xò soc pagès i podria dir q la gran majoria de gent no saben q el simple fet de tenir un camí en condicions té un cost,qn neva cauen pins,els aigüats fan escorrecs,molts trams de camins de casa meva els creuea el torrent varis cops.Cada any pago les meves taxes als ajuntaments per manteniment de camins...encara és hora q vingui una retro a reparar res en 15anys...Ho faig jo amb els tractors per poder tenir el petit espai natural q gestiono en condicions...Crec q continuem tenint masses "energumenus sueltus" no és el nostre cas pq ja es nota q som de una altre pasta xò els "quats i amotus" em porten x el camí de l'amargura...em passen per els bancals de vinya qn neva disfruten donant gas per els camps de cereal...i les enduro travessen la montanya per el dret per corriols dels senglars,els hi es igual q sigui ple agost amb els argilagars secs com la polvora.NO vull dir q TOTS siguin iguals xò volia compartir el meu cas...En el nostre cas si ens deixessin poder ajuntar-nos 3 o 4 propietaris de la meva zona i gestionar unes zones,amb diferentes dificultats i pagant un tipus llicència econòmica tindriem molts centenars de kms per poder gaudir i controlar els nostres espais i als "energumenus" garrotada de la forta!! Potser somhio truites... ::)
Pensant en aquest tema, se m'ha acudit el seguent.
En aquest pais els espais forestals son majoritariament d'ambit privat, i els propietaris tenen un problema de rendibilitat. Es a dir que no els hi surt rentable mantenir el bosc ni els camins en condicions, perque no els hoi dona res. Per intentar solventar això, fa anys que es debaten diferents propostes, (aprofitamente de la bisomassa per fer combustible, etc...).
Podria ser una font d'ingressos pels propietaris el que s'impossi una taxa a aquells que vulguin accedir al medi natural, amb qualsevol tipus de vehicle, ja sigui 4x4, moto, quad o bici, tot i que l'import de la taxa podria ser diferent per uns i altres.
M'explico, una taxa que et doni dret a circular per aquells camis que el govern designi i que no donin lloc a un risc excesiu pel medi. Si tens un 4x4 i no pages la taxa i t'enxampen al bosc, doncs mes o menys com ara "te la juges", però si vols anar "legal" pagas la taxa i punt. Això evitaria que molta gent que te un 4x4 o SUV i mai trepitja terra (el que no se es perque ho tenen), tingui que pagar mes que per un turisme.
Els diners que es recaudin podrien anar a ajudar als propietaris forestals a mantenir el seu tros de bosc en millors condicions i així obrir camin que quedin malmessos i netejar el sotabosc.
No se, que us sembla? ???
Jo dubtu molt que els diners que recaudin vagin a parar en els propietaris forestals o institucions o voluntariat. Aixó com tot en guanyaran 100 i 90 es perderan per el camí.
Jo voto per que es pugui pasar per tot arreu respectant, aixi els camins es mantenen per la circulació. ja que molts d'ells s'han perdut. A aquest pas només existiran camins principals i els vehicles d'emergencia en cas d'incendi esperaran a que arribi al camí principal per apagar-lo i si no que cremi fins l'altre camí!
Jo hi estic gairebé sempre per la montanya e vist i veure de tot encara, de persones amb 4x4 respectant la natura i de persones amb el seu audi a4 destrossant plantes mentres passejant. En fin esterem a l'espera d'aquest moviment, i ja sabeu que: las cosas de palacio van despació.
salut i força tracció!