Forum
¿Un primer pas??? (Reforma de la Llei d'Accés al Medi Natural)
Potser és massa prematur, però... ¿es podria dir que per fi el Govern mou fitxa??
Sí, la veritat és que la cosa pinta a que s'autoritzi la circulació, però previ pas per caixa...
De ben segur que em caurà més d'un calbot per el que diré, però si la gent paga una llicència per caçar o per pescar, a mi no m'importa pagar per una llicència que em permeti circular per camins, sempre i quan no es passin amb el preu i que els calés recaptats serveixin per mantenir els camins i vigilar que es compleixi la normativa . Sempre he pensat que és millor regular i legislar que no pas prohibir, però per desgràcia en aquest coi de país és més fàcil tirar pel dret i directament prohibir.
Jo sóc dels que m'agrada poder circular per camins i pistes per on passi un tot terreny sense malmetre l'entorn, deixar el cotxe aparcat on s'acabi el camí, agafar la motxilla i els bastons de caminar, i poder continuar a peu fins on em permetin els meus castigats genolls. Per mi, fruir de la muntanya és tot plegat; gaudir conduint el Defender i gaudir de l'esforç d'usar les cames per arribar fins a racons on viure la natura amb intensitat.
Reconec que és molt difícil compatibilitzar l'ús de muntanya que fa la gent que va a peu o als que van motoritzats (4x4, moto, quads, o Btt), però si tothom respectés els límits de velocitat, la contaminació acústica, no encendre foc, i no llençar escombraries, només faria falta perseguir als quatre brètols de sempre. El respecte i el civisme per l'entorn i per els altres tenen que sortir d'un mateix, és una qüestió d'educació, i per desgràcia cada vegada està més en desús.
Espero que iniciatives de canvi com aquestes arribin a bon port i que tots puguem seguir gaudint de la muntanya a peu, a motor o amb patinet, però sense restriccions provocades per quatre carallots incívics.
Com diu el "Joan Tardà" del Polònia: Perdoneu, però algú ho havia de dir!
Carles (GASSMAN)
Gass, ja saps qué penso en penso de tot plegat i que tenim el mateix tarannà amb aquest tema: +1!
Signat: La Croqueta y la Tierra (segons el Presi). ;D
El respecte i el civisme no es soluciona pagant diners, te que sortir d´un mateix. Si el fet de cobrar una tasa portesi amb si, el de conduir be i respectar el medi, jo estaria d´acord.
El pagar una tasa no implica que el que la pagui cumplexi les normes.
Això no deixa de ser una norma recaudatoria més que es treuran de la mànega.
El respecte i el civisme no es soluciona pagant diners, te que sortir d´un mateix. Si el fet de cobrar una tasa portesi amb si, el de conduir be i respectar el medi, jo estaria d´acord.
El pagar una tasa no implica que el que la pagui cumplexi les normes.
Això no deixa de ser una norma recaudatoria més que es treuran de la mànega.
Jaume per desgràcia això ja ho sé, però si pagar una taxa reverteix en més recursos i pressupost per controlar als "incívics", i permet que els que anem amb normalitat per la muntanya a gaudir dels nostres vehicles no se'ns tracti de criminals jo la pagaria amb molt de gust.
Els pescadors paguen llicència per gestionar, controlar i repoblar els rius, jo la pagaria per gestionar, controlar i mantenir oberts els camins que s'han utilitzat durant moltes generacions i que per no passar-hi s'estan perdent ràpidament.
La maquinaria per mantenir transitables els camins és molt cara i els diners tindran que sortir d'alguna banda.
Carles (GASSMAN)
M'agradaria sentir qué opinen d'això els forestals i els bombers que han d'anar pel bosc a apagar incendis. Suposo que estarien d'acord amb aquesta modificació de la norma doncs així els camins es mantindrien en millors condicions per circular-hi, inclosos el vehicles d'urgències.
Jo també voldria estalviar-me el pagar aquesta possible nou impost però si això serveix per millorar el pas per camins i tindre el dret de circular-hi, no em sabrà greu el pagar-la (sempre que sigui un pagament com el dels pescadors, per exemple).
David (Mr. Croqueta).
Jo si es per una bona causa, no em faria res (i un inport modic)
Pero despres ja veurem com acava. Almenys estan movent fitxa, que ja es algo!!!!
Quines cabories que us feu!... perdoneu pero algu ho havia de dir! ;D
El fet de pagar una llicencia i que revertis sobre el medi podria no estar malament del tot... jejeje pero... es imposible d'aplicar... en les negociacions mantingudes amb els anteriors es va proposar i es va intentar posar-ho en el text de la nova llei d'acces al MN i no es podia fer degut a:
- Qui cobraria la taxa? el govern, les diputacions, els consells comarcals, els ajuntaments, les federacions, els propietaris de boscos, els pagesos... ?
- Com revertiria al medi? el 95 % del medi forestal (que no medi rural) es de propietat privada i el 80 % del medi rural també. L'inmensa majoria dels camins de Catalunya son privats i no hi ha cap llei que reconegui o parli del dret de pas (excepte en termes de veinatge o ramader).
- Es aquest el problema? els bretols s'ha demostrat que amb prohibicions, multes i la mateixa vigilancia continuan sent-hi... es a dir les prohibicions nomes tenien un afany recaptatori.
- A qui es cobraria aquesta taxa? als cuatreros, als ciclistes, als moteros, als dels quads, als boletaires, als caçadors, als turistes, als muntanyencs... als que tenen un seat ibiza?
Un dels grans problemes que ens vam trobar va ser la definició del medi en si i un altre la dels camins... Sembla una xorrada i posiblement desd'un punt de vista d'usuari ho sigui, pero per fer una Llei hi ha que treure las possibilitats d'interpretació perque si no estariem com hara.
Amics, no es facil que puguem fer gaire cosa, encara que qualsevol interpretació que ens doni una mica de marge es benvinguda i esperançadora... esperem a vore si son capaços de tornar a fer una Llei que reculli la del '95 amb el decret del '98... aixó sería lo bó tal i com estan les coses.
Jo no hi crec en les taxes i menys per poguer circular... ja pago tots els impostos que cal per circular i jo i el meu cotxe passem i paguem totes les revisions que ens volen fer i portem els nostres permissos per circular i seguros i demes... es que per tenir un 4x4 tinc que pagar mes que el senyor que va en bici o el que va a passejar?
En fi, paro perque m'enrrotllo massa...
Ostres Roger, si demà traiem aquest tema en el sopar del Jovi no anem a dormir fins a tres quarts de quinze... ;D ;D ;D
Si el que es guanyaven fins ara a base de denúncies i sancions o tenen que compensar ara amb una taxa per poder circular legalment per camins a mi personalment ja m'estaria bé. Almenys d'aquesta manera podria tornar a anar per els camins que he recorregut des que era petit amb total tranquil·litat de que no hem fotin una clatellada d'un bon grapat d'euros. ¿Oi que tothom troba normal pagar un impost de circulació a l'ajuntament del seu municipi per poder circular amb el seu vehicle per l'asfalt? Dons aquest tindria que ser si fa o no fa el mateix...
Recoi, això és un assumpte ben difícil de conciliar... :icon_scratch:
Carles (GASSMAN)
P.D: Si ho tens i te'n recordes, em portes lo meu. :thumbsup:
Haviam, si tenim un 4x4 i resulta que no es pot circular pels camins, perque el volem sino??
Mai entes el tema de la circulacio per la montanya ni amb els camins...
Si no ho tinc mal entes, i sino que el Roger hem rectifiqui, per aplicar ben aplicada la llei, primer te que haber un inventariat de camins, cosa que no existeix ja que ningú ho fa.
No estic d'acord en fer pagar.
La naturalesa humana actuaria de la següent manera:
- "Ja que pago, passo per allí on vull, destrosso el que em doni la gana i faig malbé tot el que convingui, i com que PAGO ..., algú que COBRA, vindrà a arreglar les meves destrosses.".
No crec que fer pagar, sigui una barrera per evitar que els "energúmenos" surtin a trinxar-ho tot.
Salut !!!