Forum
Soc nou!
gasolina gasta molt i té por de l'aigua
El preu d aquest es 2500. El problema que tinc, es que per adquirir el discovery, haig de vendrem primer el vitara, i en aquest cas, el noi se l queda. Es un concesionari que hi ha a Granollers, es diu transmatic, per si algu en te referencies.
El que em comenten tots, es que costa una mica entrar la quarta marxa. Em diuen que es comu amb els discoverys.
Ja us anire dient coses!
Ostras David que guapo i es veu
Molt nou i com aquell super
Bon Preu. T' Esperem a la
BATLLORIA EXTREM 4X4 els
Dias 16-17-18 de agost a
Batejar el Disco au vinga
SALUD I MOLTS Km
SALUTACIONS. MARTI
Moltes felicitats David, te molt bona pinta. Si el mimes i el mantens com es mereix, tens Disco per molt temps. No te’n oblidis de donar-li una bona repassada per corroborar que tot està bé (corretges, filtres, olis, líquids i sobretot la corretja de distribució). Després mica en mica ja el podràs anar deixant al teu gust. :thumbsup:
A veure si tenim ocasió de coincidir i la fem petar una estona. Que gaudeixis del teu Land Rover per molts anys.
Carles (GASSMAN)
gasolina gasta molt
Fals. Típic tòpic, tothom s'ho creu perquè tothom ho diu. El de benzina tira més, però proporcionalment a la potència gasta el mateix. És clar que un motor benzina V8 de 185cv atmosfèric gasta més que un TDI de 110cv en valors absoluts, però si mires quans l·100km gasta per cavall que rindeix, el TDI i l'V8 gasten el mateix: l'V8 gasta un 68% més i rendeix un 68% més. A més, amb el TDI vas en tractor i no tira gens. Pel meu gust, la manca de potència del TDI es insofrible. Amb l'V8 vas en cotxe, i tens una potència adequada a la massa del cotxe.
i té por de l'aigua
...Cosa que té solució fàcil i barata. Per cert, qui hauria de tenir por a l'aigua som els conductors, perquè causa autèntiques destrosses al cotxe encara que en un primer temps el cotxe passi i sembli que no hi hagi res. En el mínim temps possible després de passar per aigua hauríem de tornar a engreixar cardans i creueres, i buidar els diferencials i posar-hi oli nou perquè de seguida s'hi fica aigua i pica coixinets. A més hauríem de posar el tap a la campana abans de passar per l'aigua i tornar a treure'l després d'haver passat. Si no es fa, problema probable. Per tant, el més assenyat és no passar per aigua.
T'ho acabo de dir, però ho repeteixo, felicitats David!
A disfutar-lo i com et diuen els companys fes-li una bona repassada abans de res i gas!
Ja veuràs que aquí tens tonelades d'informació del teu cotxe segur que en res començes a deixar-lo al teu gust 🙂
Enhorabona David!
Al final ho has aconseguit molt ràpid, quina enveja 😀
Es veu molt millor a les teves fotos, espero que el gaudeixis molt. A veure si coincidim en alguna sortida.
:thumbsup:
gasolina gasta molt
Fals. Típic tòpic, tothom s'ho creu perquè tothom ho diu. El de benzina tira més, però proporcionalment a la potència gasta el mateix. És clar que un motor benzina V8 de 185cv atmosfèric gasta més que un TDI de 110cv en valors absoluts, però si mires quans l·100km gasta per cavall que rindeix, el TDI i l'V8 gasten el mateix: l'V8 gasta un 68% més i rendeix un 68% més. A més, amb el TDI vas en tractor i no tira gens. Pel meu gust, la manca de potència del TDI es insofrible. Amb l'V8 vas en cotxe, i tens una potència adequada a la massa del cotxe.
i té por de l'aigua
...Cosa que té solució fàcil i barata. Per cert, qui hauria de tenir por a l'aigua som els conductors, perquè causa autèntiques destrosses al cotxe encara que en un primer temps el cotxe passi i sembli que no hi hagi res. En el mínim temps possible després de passar per aigua hauríem de tornar a engreixar cardans i creueres, i buidar els diferencials i posar-hi oli nou perquè de seguida s'hi fica aigua i pica coixinets. A més hauríem de posar el tap a la campana abans de passar per l'aigua i tornar a treure'l després d'haver passat. Si no es fa, problema probable. Per tant, el més assenyat és no passar per aigua.
A veure jo no ho sé, no tinc cap v8 però tinc un parell d'amics que corren per aquest fòrum amb dos RR classic v8. Un se'l va vendre pel consum i s'ha comprat un defender td5. L'altre té plans de treure el motor i montar td5+R380 i potenciar a 200 CV també pel consum. Jo no sé el que consumeix un td5 potenciat però diuen que no pas molt més que de sèrie. En tot cas aquest tema s'ha tractat molt en aquest fòrum. Tenim els hooligans del td5, els hooligans del v8 i els hooligans del 200/300.
Jo tinc dubtes entre el td5 i el 300. La potència del td5 potenciat, equiparable a la del V8 i un consum segons diuen molt més moderat que el V8 realment té molt bon atractiu, sobretot quan es tracta de desplaçaments per carretera i aquelles ocasions on la potència marca la diferència (fang tipus xocolata, llargues pujades de sorra, etc). Però justament el que m'encanta del 300 és el que tu dius: és un tractor. Té uns baixos insuperables, amb un TGV i un intercooler ha de ser molt bona màquina. El tdi potser no tira gens, però a les trialeres no cal que tiri, es passa millor al ralentí amb suavitat i elegància que amb peu a baix fotent bots catacrocs i trencant paliers cardans o coses pitjors.
Això de potència "comparable"... és subjectiu de cadascú. Un TD5 d'aquests potenciats puja a 5000 rpm i es posa a 120km·h en tercera, sense gairebé vibrar i fent menys soroll que un TD5 al ralentí (*)? Si és que sí, m'has convençut. Si és que no, que cada qual pensi el que vulgui que per això hi ha gustos, però jo mantinc el meu parer.
(*) El meu Disco 3.8 amb pneumàtics 235/85R16.
Companys, no desvirtueu aquest post de presentació del David (M-Wurst) amb la recurrent discussió de si és millor la benzina o el gasoil. De moment per sort nostre podem escollir el que més ens agradi. Cadascú és diferent i el que l’hi agrada a un no el convenç a l’altre i a l’inrevés.
David (M-Wurst) reitero les meves felicitacions per la compra del Discovery. El motor 300tdi és una de les millors opcions que has pogut escollir; robust, voluntariós, amb poca electrònica que et pugui donar mals de cap, amb un manteniment bàsic que un mateix es pot fer, etc.
Tal com t’he comentat en el meu anterior missatge, no deixis de fer-li una bona repassada. El millor és que et facis un planning d’actuació i que en la mesura que puguis, el vagis posant al dia. Que em correguessin els més experts, però per ordre de prioritat jo faria:
- Oli motor, filtre d’oli i filtre d’aire.
- Substituir la corretja de distribució i les de accessoris (la distribució és un kit complert amb la corretja, el tensor, i la junta de la tapa). Indispensable.
- Sistema de refrigeració (canviar líquid, netejar circuit i radiador, revisar/canviar si s’escau algun “manguito” que estigui envellit, etc. No usar mai aigua de l’aixeta o un refrigerant no indicat. Buscar l’específic per el teu motor. Per el cost què té, substituir també el sensor del termòstat de temperatura.
- Si no vaig errat el motor 300tdi porta un ventilador de refrigeració de tipus viscós. Comprovar si funciona correctament i substituir si s’escau. Amb el cercador pots trobar força informació de com fer-ho.
-Substituir l’oli dels diferencials, la transfer, i la caixa de canvis (amb el seu oli específic per cadascun). Engreixar (si porta creuetes amb engreixadors) les creuetes i les barres de transmissió.
- Circuit de frens (substitució del líquid i comprovar estat de les pastilles)
- Substituir el filtre de gasoil.
- Comprovar l’estat de la bateria i capacitat de carga de l’alternador.
Ja sé que sembla molt però val la pena de fer-ho abans que altres coses que potser ens il·lusionen més com els pneumàtics, les suspensions, el snorkel o altres andròmines. Saber que la part mecànica està tota OK et donarà un plus de seguretat i a més, seria una llàstima que patissis una avaria greu i et quedessis sense Disco per culpa de no haver repassat a temps si porta oli, si el motor es refrigera bé, o si la corretja de distribució es va fer quant et van dir.
Nois, el que tenim que fer és ajudar al company David i no encetar discussions estèrils que no ens portaran enlloc.
:thumbsup:
Carles (GASSMAN)
ara acabo de veure el post, soc de granollers i el concesionari que dius no el conec, pero si ja es teu felicitats.
Moltissimes gracies companys!
GASSMAN: gracies per aquesta informacio. Aquesta setmana son les festes de la Bisbal i aqui esta tot tancat. Tenia pensat portar lo la setmana que ve al taller d un company perque li fes una repassada a fons. Sense dubte li dire que verifiqui tots els punts que m has comentat.
martiland, m encantaria venir a la Batlloria, pero ho tinc molt complicat. Al ser les festes tinc dinars, sopars, ressaques i haig de portar els nens a les atraccions.
Gracies de nou a tots!
Hola m-wrust des de que vaig escriure an passat ns dies i res felicitar te x la nova adquisio, tens una bona base k amb uns quants pocs € podràs anar deixan al teu gust, i una bona maquina x el camp a x cert el del range v8 venut x consum econòmicament inaguantable era jo ( i era coche només x això ) jejejeje as fet bona elecció a disfrutar aviam si x les comes ens veiem tots allà i montem algo x els del foro Catalunya
Salutacions des de Roses gassssssss