Forum
Soc nou!
Bones a tots!
Em dic David i soc de la Bisbal d Empordà. Tinc un vitara amb algu de preparacio i que em servira per fer el canvi a land rover. Tinc vistos dos models de discovery i espero poder tancar l acord aquesta propera setmana. Us deixo les fotos
Hi ha alguna cosa que hagi de mirar en especial?
Gracies i salut!
Hola David soc de roses, i he tingut en concret un disco 300, 5p home ja que estas posat si pots agafa el 5 portes que es molt mes comode i es veu que no a fet muntanya no com el preparat, en espcial, per mirar, jo ho miraria tot.
Mira compresions i que el turbo estigui be, despres suposo que tindra el de sempre algun coixinet canviar olis frenos etc.... si algun dubte xerra x aqui que em conecto bastant
Hola Puça87,
Gracies. M has deixat una mica descocl.locat. La meva idea era apostar pel verd. Et copio l informacio de cadascun:
El del 96 cuesta 2800€ y me comenta que hay que hacerle un repasillo. 230.000 km
El del 94 motor 2.5 tdi cuesta 3500€. Lleva algo de preparacion (lleva muelles altos amortiguadores reforzados bloqueo arb neumaticos de tacos 235/85/16 parachoques delantero y trasero todo homologado). 250.000 km
Com ho veus?
Una ultima pregunta, segons els anys, son el model 300?
Haig d emplenar la nevera de birres, us en dec a molts!
Gracies i salut!
Afegint un pessic d'imformació al que t'han dit et diría que, pel que fa a les cobertes que porten, les dues duen cobertes de camp. Si bé, la fosca porta unes mixtes BFG M/T (per la qual cosa es podría deduir que no ha fet molt camp extrem o li ha donat una utilització mixta : diari i camp)
La blanca, en canvi, porta unes cobertes "exclusives" (no mixtes) de camp. Molt més agressives i força gastades (gairebé al final de la seva vida útil). Això vol dir que el seu ús ha sigut molt intensiu en aquest medi (i és posible que estigui més "tocada", per la demanada que se li hagi pogut exigir en moments determinats) Cert que amb 4 portes és molt més cómoda, però cal veure-ho tot.
Són dos comentaris que potser et podrien donar alguna pista de la seva utilització fins ara, per poder valorar una mica l'estat d'elles.
Una revisió dels baixos per detectar marques i senyals de cops, no estaría de més (tingues en compte que marques i senyals de rascades superficials no són significatius, per ser motivats per frecs d'herbes o sense importància)
La part mecànica, la transmissió, estat d'amortidors, si a l'anar endavant i endarrera fa algún "clac" són símptomes d'una transmissió donada, per haver estar sotmesa a esforços i treballs forts.
Espero t'hagi donat alguna pista. Són tan sols detalls. Tu ets qui haurà de decidir i pensa una cosa : no tinguis pressa! És l'enemiga d'una bona selecció. Per molta il·lusió que et faci alguna d'aquestes dues primeres que has vist, és millor que sàpigues esperar i trovar-ne una en condicions que estar renegant la resta dels dies després d'haver-la comprat.
Una salutació i bona escollida!
Benvingut David a la part catalana del CLRTTE. Malgrat que aquests dies hi ha menys activitat per aquí per el tema de l’estiu, vacances, família, etc. ja aniràs veient que som un grupet força actiu i amb ganes de fer moltes coses. Si et passes per aquí de tant en tant aniràs veien les coses que van sorgint.
No sé si encara estic a temps, et passo un enllaç d’un petit guió que vaig escriure temps endarrere per un company que anava a la recerca d’un cotxe de segona ma, és perfectament aplicable a qualsevol vehicle de segona ma que s’estigui buscant.
https://www.clublandrovertt.org/index.php?topic=77426.msg703787#msg703787
Molta sort amb la teva decisió i ja ens aniràs explicant.
Carles (GASSMAN)
Bones,
Moltissimes gracies per la informacio. Avui m he arribat fins a Centelles, on hi han els cotxes. Dir en primer lloc que es un taller especialitzat en preparacions 4x4. Es diu temco i la veritat que es veu que treballen be. Per mala sort el blanc no le pogut veure que que avui el necessitava el propietari. Referent a aquest, m ha comentat el que es veu en la foto, s han de canviar els 4 pneumatics. A part m ha comentat que el cotxe perd una mica d oli. En tot cas, m han assegurat que el repararien.
El verd l he pogut veure in situ. Esta molt be i li estan repassant motor. Veurem si ens entenem amb el preu, ja que no l he vist molt predisposat a negociar...
Com molt be dieu, tranquilitat i bons aliments.
Ja us anire informant.
Salut!
Bones,
El de color blanc te una llanda de cada?
Fa pinta d'estar poc cuidat en comparació amb l'altre.
La guia d'en Gassman és el millor guió a seguir per mirar cotxes de segona mà.
No et fiis gaire dels comptaquilòmetres, que hi ha molta picaresca.
Que tinguis sort i puguis gaudir-ne un ben aviat.
Salutacions
Jo t'aconsellaria el mes preparat, t'explico: Si agafes un cotxe amb 20 anys i esta de serie el primer que hauras de fer seran rotules de direccio, retens de la caixa, molles i amortiguadors, silentblocks dels tirants i mil coses mes. Per contra si agafes un cotxe un mica preparat o fet servir per muntanya l'anterior propietari al fer mal cami tots aquests problemes ja li hauran sortit, i si es una mica cuidados ja estar reparat per fer 10 anys mes.
El secret es que un cotxe de 20 anys fent carretera i ciutat tots aquests elements duren molt, pero si fas mal cami co mque els obligues i ja son peces velles i de desgast es fan malbe molt rapid.
Tot aixo t'ho dic per propia experiencia amb 2 rr v8, 1 vm i 2 rr v8 mes d'un amic. Tots el que ja havien fet mal cami estaven mes be que els que es veien impecables i no havien sortit mai de la carretera.
Jo no em deixaria enlluernar per 4 rodes de tacos i 4 molles +4 que aixo val 4 duros, mira be tot el que pugui tenir desgast i fatiga. L'embrague, frens, molles i palstics de l'interior segur que algun dia ho hauras de canviar. Ho tingui be o no pero son les peces que cauen segur.
Fins aviat i que tinguis sort!!
Pd: i un disco v8 que tal? 😀 :blob7:
Gracies companys. En tinc algun mes de mirat. Amb temps i paciencia ho anirem fent tot, encara que tinc moltes ganes de poder tenir el meu discovery.
JHD2, a que et refereixes amb la teva pd? 🙂
Tinc entès que els del 97-98 que son els darrers 300 que es van fer eren més ben parits que la resta, a veure que et diuen els experts.
Un salut
Te l'han de deixar molt tirat amb 300.000 km. Per aquí corre un defender 300 amb més de 800.000 km... ara no crec que sigui lo habitual xD
Vull dir que en ves de mirar patrols d'aquests amb motor diesel et llancis a un v8 de gasolina(sigui range-rover, disco 1 o disco 2), jo soc un incondicional de la gasolina. Al meu cotxe li eh fet el motor nou, mes gros, li he posat un carburador edelbrock 500 i demes coses. Tinc un disco Td5 i un Range-Rover VM diesel i no tiren res, son uns morts.
Sempre sempre sempre es millor la gasolina, el poder calorific per unitat es millor la gasolina que el gasoil.
Fins aviat!!