Presentació i prime...

Avisos
Vaciar todo

Presentació i primer problema

15 Respuestas
5 Usuarios
0 Reactions
966 Visitas
(@Maximilian)
Respuestas: 34
Topic starter  

Bon dia,

Em dic Jordi i soc de Manresa, em vaig presentar a la secció de presentacions generals però m'aniria bé un consell de la gent de la zona i aprofito per fer-ho aquí.

Fa poques setmanes em vaig comprar un Discovery TD5 del 2000 amb 190000kms que es veia en molt bon estat, d'un sól propietari amb totes les revisions sellades en un concesionari oficial de Barcelona. El cotxe em va molt bé però ahir vaig mirar nivells i em vaig trobar el diposit d'aigua totalment buit, vaig haver de posar-hi 4 o 5 dits d'una garrafa d'anti congelant. Ara pensava controlar-ho però tampoc em sembla normal que en menys d'un mes estigui aixi, juraria que quan el vaig comprar estava bé. Al garatge no he vist cap taca d'anticongelant (només algunes d'oli) i el cotxe ara mateix no fa fum tot i que fa cosa d'una setmana vaig passar uns dies bastant freds que em va semblar que treia força fum blanc quan l'engegava. Bé, ja us he fotut tot el rotllo  ;D

El que us volia demanar és si sabeu algún mecanic que hi entengui en aquest motor per la zona de Manresa  😉

Bé, espero anar colaborant per aquí i sobretot per coses més agradables  :laugh:

Merci!

(@rpodio)
Dr. LandRovero Socio
Respuestas: 5337

Jo de Manresa nomes conec el concessionari i no et puc dir res d'ell perque no he portat mai el cotxe, i a Terrassa tens Project Cars (que te posat l'anunci a dalt d'aquesta pagina)... tambe a Sant Quirze tens el Concessionari Solmovil que fan una oferta pels socis que no esta gens malament.

Sobre lo del aigua, jo esperaria a comprobar-ho... i si baixa aigua i hi ha fum blanc, ja sabem el que es, ¿no?

ResponderCitar
(@Maximilian)
Topic starter  

Doncs Terrassa no em cau gairé lluny tot i que preferia alguna cosa pel Bages... a veure si algún altre company en sap algún altre.

Doncs si, en té tota la pinta, a més llegint sobre les culates dels td5 del 99 i 2000 doncs ja em temo el pitjor...

De tota manera, el fum blanc només era en fred i els dies de fred veig molts cotxes que treuen fum blanc... a més, ahir, amb el cotxe calent, donava gas i no sembla pas que bufi... no sé, tot això ho dic per mirar de ser positiu però queda clar que l'he de portar a que el vegi algú.

ResponderCitar
 Peyo
(@Peyo)
Respuestas: 206

has mirat com està la bomba d'aigua i la seva junta? I el radiador, manguitos i radiador de calefacció?

ResponderCitar
(@Maximilian)
Topic starter  

Hola Peyo,

Doncs no ho he mirat, la veritat és que no tinc cap idea de mecanica, només el que vaig aprenent per aquí (que penso que sempre son pistes per quan vagi al mecanic). Però veig que n'hauré d'anar aprenent  😀

Si de cas hi faré una ullada a veure si puc veure alguna cosa sospitosa...

ResponderCitar
 Peyo
(@Peyo)
Respuestas: 206

T'ho dic perquè són comprovacions fàcils de fer. Si tot això està bé, potser sí que podria ser problema de culata o la seva junta, però abans d'obrir motor jo faria aquestes comprovacions.
Sort.

ResponderCitar
(@Maximilian)
Topic starter  

Merci Peyo, ho miraré. De tota manera jo pensaba demanar al taller que miresin la compresió del motor. Si descartem culata llavors m'anirà bé que el taller tingui experiencia per mirar d'on ve el problema. Si el problema es la culata llavors m'anira bé que sigui un taller amb facilitat per demanar-la (o fer-ho jo mateix) a UK ja que demanar-la a Land Rover crec que millor que no  :P. En fi, espero que tot això quedi en poca cosa tot i que ja pateixo...

ResponderCitar
(@jordilr)
Maestro LandRovero Registered
Respuestas: 2027

Bones, jo de Manresa conec alguna cosa doncs fins fa uns anys viva allí i conec alguna cosa de mecànica. Si em deixes el teu correu t'ho comento.

Si has posat a nivell d'aigua jo em fixaria uns quants dies si disminueix i a partor d'aquí a buscar la possible fuita. A més de la part del motor més evident pesa també en la calefacció i circuits accessoris.
Per altra banda, si vas comprar el cotxe fa poques setmanes i va ser a un professional, no podries mirar de preguntar on el vas comprar? No per buscar problemes pero si es una averia greu potser et fèssin un "gest comercial".

Salutacions

ResponderCitar
(@Maximilian)
Topic starter  

Hola Jordi,

El meu correu es manero arroba gmail punt com.

El cotxe el vaig comprar a un particular però ja va rebre. Venint cap a Manresa em va fallar un injector i el vem portar al seu concesionari. Li va tocar pagar un injector nou (més de 600 Euros).

El va vendre perque havia comprat el Discovery nou i ja no el feia servir, el tenia bastant parat de feia alguns mesos.

ResponderCitar
(@jordiv8)
Respuestas: 28

Bon dia ,

sento haver contestat tan tard pero feia dies que no em mirava la llista....

Jo soc de Santpedor,si vols ens podem veure i mirar els possibles problemes...

Jo fa poc m´he canviat la bomba d´aigua i no es molt dificil ....que pels kilometres segurament et toca...

el meu TLF...699 44 25 11

Jordi V8 RR L-322 2005,Disco Td5 2002 ,RR 92 V8 EFI
JB

ResponderCitar
(@Maximilian)
Topic starter  

Hola jordi,

Ostres, moltes gràcies per l'oferiment. Estaria molt bé que només fos la bomba o alguna cosa barateta, la veritat es que tinc esperances de que sigui poca cosa pero també estic força acollonit....

Ara fem bossa ja que marxem amb el disco a passar el cap de setmana fora, no gaire lluny, a prop de Rajadell je je je

Bé, aniré controlant el nivell a veure si gasta i quan. Si et sembla de cara principis de la setmana que ve et truco per si li pots fer una ullada.

Moltes gràcies! Estem en contacte!

Ah i bon cap de setmana a tothom 🙂

ResponderCitar
(@txus-200)
Maestro LandRovero Socio
Respuestas: 4202

Buenass... yo me inclino por alguna fuga en el circuito de calefaccion....cuando lo compraste no la ponias y estos días ya hace falta , a mi me paso y cuando fuga es inapreciable por que es en márcha y el liquido se seca antes de caer....

Suerte y buen fin de semana !!

ResponderCitar
(@Maximilian)
Topic starter  

Gracias Txus por la pista, tiene bastante sentido. Veo que me gastando agua, como medio dedo cada dia. Voy a seguir viendo cómo evoluciona también sin calefacción.

ResponderCitar
(@gassman)
Maestro LandRovero Socio
Respuestas: 4721

Gracias Txus por la pista, tiene bastante sentido. Veo que me gastando agua, como medio dedo cada dia. Voy a seguir viendo cómo evoluciona también sin calefacción.

Salutacions Maximilian, dons els teus acompanyants estaran força contents si vas sen se calefacció aquets dies...  😉

Bé, ara seriosament, de moment no pensis en el pitjor, pot ser una brida fluixa, un tub del circuit esquerdat, una petita fuita a la bomba o al circuit de la calefacció, etc. Com que veig que comentes que de moment no tens prous coneixements mecànics, el millor és que algú amb experiència en motors TD5 l’hi donés una ullada, segur que amb una estona et pot fer sortir de dubtes.

Tal com ja t’han comentat, apart dels concessionaris oficials, potser el que tens més proper és la gent de Project Cars, estan força avesats en tocar Land Rovers.

Ja ens aniràs dient com va l’assumpte.

Carles (GASSMAN)

ResponderCitar
(@Maximilian)
Topic starter  

Hola Carles,

Doncs ja he fet la proba d'anar sense calefacció en un trajecte curt i també va baixar el nivell (vaig marxar amb el refrigerant a la linea i quan vaig tornar estava un dit per sota). Em queda el dubte de si baixarà d'aquest dit o no, seguiré probant....

Penso que si que el porti a fer una ullada, a part del tema del refrigerant, veig forces taques d'oli al garatge. Son com bastant diluides (poc denses) i crec que cauen d'alguna transmisió a la part central del cotxe. Em preocupa que es quedi sense oli d'algún lloc i tingui alguna averia per no haver-ho mirat.

També sembla que la bomba del combustible xiula i he llegit que l'hauria de cambiar per evitar que cualsevol dia em deixi tirat.... en fi.... s'haurà de mirar.

Bé, ja us diré com queda el tema.

Merci per l'interés i les opinions. A veure si ho tinc tot enllestit aviat i puc apuntar-me a alguna sortideta fàcil (més aviat un esmorçar je je je).

ResponderCitar
Compartir: