Forum
compra disco TD5
bona nit .Estic pensant en canviar el meu Gr per un disco TD-5 ,dons el vull per fer-lo servir també de turisme.Si em podeu ajudar que hauria de mirar ,quins punts febles tenen?val la pena comprar un reprogramat o amb centraleta ?Quins consum tenen(ja se que depen del que et pesi el peu dret) pero es que amb el Gr no baixo de 15-16??
Grácies per les respostes
GPLR
Bon dia gplr,
Jo et recomanaria dues accions a fer. Per una banda expressar la teva consulta en el subforo específic dels Discovery I i II, on a ben segur et llegirà i respondrà més gent amb coneixements de causa. I per altre banda, estem organitzant un nou sopar "dijueves" a la Garriga, on vindran una bona colla de propietaris del Discovery II TD5 amb diferents graus de preparació i que et podran donar informació de primera ma.
Per avançar una mica el tema, el Disco II TD5 és un molt bon candidat. Amb una mínima preparació (pneumàtics tipus AT, i una lleugera elevació de suspensió) es converteix en una màquina molt molt polivalent que et servirà per anar a la feina, portar a la canalla a escola, o anar de viatge amb comoditat, com transitar per pistes i camins amb unes prestacions força bones.
Referent al consum, tal com ja has dit, tot dependrà del teu estil de conducció. Però segur que aconsegueixes uns promitjos força més baixos que no pas ara amb el GR. Jo crec que té que estar entre els 11-12 o 12-13 a molt estirar.
A veure que et diuen els que el tenen, que per aquí n'hi ha uns quants.
Espero que ens veiem al sopar. 😉
Carles (GASSMAN)
Gracies per la resposta.Si he posat el post a la secció de Catalunya es precisament per contactar amb gent propera que em pugui orientar dons el que escoltat parla força malament del TD-5.Actualment estic força content amb el GR a excepció del consum i els pocs baixos que te.He sotit algun cop amb gent del foro pel maresme i se de la bona gent que hi ha per aqui.
Intentaré anar al sopar,pero ho veig dificil donç el divendres matino frorça per la feina.
Gabriel Pont(GPLR)
Gracies per la resposta.Si he posat el post a la secció de Catalunya es precisament per contactar amb gent propera que em pugui orientar dons el que escoltat parla força malament del TD-5.Actualment estic força content amb el GR a excepció del consum i els pocs baixos que te.He sotit algun cop amb gent del foro pel maresme i se de la bona gent que hi ha per aqui.
Intentaré anar al sopar,pero ho veig dificil donç el divendres matino frorça per la feina.
Gabriel Pont(GPLR)
Bon vespre Gabriel,
Tranquil, que matinar ho fem pràcticament tots els assistents (jo toco diana a les 5:00h). Normalment per els vols de les 12:00h anem a fer nones.
El TD5 no és un mal motor, simplement és que durant molt temps va ser un incomprès amb tonteries electròniques, que avui dia, estan més que superades. De sèrie no et dic jo que sigui una mica “muermo”, però vitaminat... la cosa canvia, i molt!
Pel cap baix conto 5 assistents al sopar que porten TD5 als seus “trastos”. ¿Temptador? :icon_biggrin:
Carles (GASSMAN)
Bones, Gabi gplr:
Tal i com et diu en Gassman el Discovery II amb motor Td5 és un vehicle sumament polivalent i, pel tema que et preocupa, et diré que el nostre moderador s'ha mostrat força discret: durant tot el temps que vaig tindre el meu el promig total de tot el seu quilometratge no va arribar als 10 litres. Això sí, soc un conductor mooolt tranquil amb el peu dret.
També és una mica "gosset" en baixos però a partir de 1500 RPM ja té el carácter turbo.
Reprogramat o no? Jo t'aconsellaria que no, ja ho faràs tú quan et convingui i en la quantitat que entenguis sigui la més idónea per les tevés necessitats.
Dels dos models de motor Td5 et recomanaria que, si tens l'opció, esculleixis un Disco amb els fars frontals macos (multióptiques) donat que aquest ja tenían molts dels petits problemes anteriors solventats. Per contra, el model amb una òptica tenia la particularitat que portava el bloqueig central instal·lat, només li calia afegir-li el varillatge adequat per a tindre'l en solfa.
Punts a verificar:
- Com a bon Land Rover, que marqui territori, però cuidado amb les basses. Flector posterior que no tingui esquerdes.
- Refredador de gas-oil.
- Verificar que no tingui tremolors provinents de la transmisió: cardans.
- Que no hi hagi oli en els cables de l'ECU.
- Regulador de presió de gas-oil: que no tingui fuites.
Bé, quan tinguis un candidat, ens expliques el què li has vhas vist i mirarem de donar-te un diagnòstic.
Molta sort!
P.D.: i passat a sopar el dijueves proper que t'ho passaràs teta... i nosaltres més amb un Nissan a taula! ;D ;D
Gracies a tots per les respostes i opinions ,pero despres de rumiarm´ho força i fer uns quants números he decidit repassar estrictament la mecánica del Gr i disfruta´l tant com el tinc.
Gracies ha tots