Forum
Andorra
Aquest cap de setmana llarg aprofitaré per anar a pujar el Comapedrosa. Aprofitant l'avinentesa m'agradaria fer també una ruteta 4x4 per la zona. Què em recomaneu els andorrans i veïns?
blop jo a andorra no se res...pero per nar fins a ribes de fresser hi ha un ruta molt maca que va desde tregura fins a ribes...nosaltres aquet hivern la varem fer y estar molt be,molta neu.... si vols saber alguna cosa mes d'aquesta ruta diguem-ho y t'explico, si no la saps ja.... ;D
salut
Bones
Blop, tens el meu tlf i mail al meu perfil. Qualsevol cosa que necessitis no dubtis en dir-m ho.
Per Pujar al comapedrosa, hi ha diverses opcions:
Sempre sortint d'Arinsal, agafes el cami que surt enfront del conjunt residencial, Prats Sobirans, el qual es troba passat el tunel que trobaras 1km despres de passar el poble d arinsal.
Deixes el cotxe en front dels edificis, i veuras que surt molt clar un cami. El segueixes fins passar el segon diposit d'aigua, i un cop superat el diposit, uns cents de metres mes amunt, arribes a una desviacio. Esta ben marcada, pero sempre a l esquerre.
UN cop fet aixo et trobes en el cami que puja directe al refugi del Comaperdrosa i estany de les truites, encara hi deu quedar neu.
UN cop al refugi, surts en direccio al cim, on trobaras 2 opcions:
-LA cresta mes directa mes curta pero mes tecnica
-La tartera, mes llarg mes facil i al meu gust mes conyasso.
JO el que faig es pujar per la cresta i baixar per la tartera.
Hi h altres opcions, pero jo sempre he pujat seguint aquest itinerari, els altres no els conec.
Ruta 4x4
Dins del territori andorra, hi h apoques opcions, les que jo conec son curtes i sense massa dificultat a no ser que vulguis zones trialeres molt radical les uqlas a mes de radicals tindran encara neu. De totes maneres pistes on anar a fer un pic nic o passeig a la muntanya alguna cosa hi ha.
Bona caminada i qualsevol referencia ajuda consell no dubtis en demanar.
Tot i que tinc el defender bastant prepotent tampoc vui fer res massa complicat ja que serà l'únic cotxe i tampoc em vull arriscar, és més que res per aprofitar el viatge fins allà ja que tinc 4 dies de festa i de passada conèixer alguna cosa més que la muntanya.
burkatlr3 conec la pista que dius tot i que encara no l'he fet, vaig sovint a la zona de núria - ull de ter a fer muntanyisme, que és el que em queda més a prop. Més lluny requereix més dies i no tinc temps si no és un pont. En tot cas com que dels que anem a muntanya sóc l'únic amb 4x4 m'hauré de començar a espavilar a anar a fer rutes tot sol i dormir per allà i esperar que arribin al matí per anar a fer el cim xD
He estat mirant coses.
He vist que hi ha 3 refugis, dos sense guarda i un amb guarda però si no ho he entès malament fins al juny és lliure. Per tant això suposa que hauríem de pujar menjar (sopar, esmorzar, dinar). Es pot arribar al refugi en 4x4? En cas contrari hi ha gaire tros des de l'aparcament?
Pel tema ruta 4x4, se m'ha acudit que ja que vull passar per la Seu d'Urgell potser hi hauria alguna ruta per pistes des d'Andorra.
Bones
Blop, al refugi de l estany de les truites,es el refugi guardat a partir del juny, no s hi pot arribar en cotxe. Des de l'indret on deixeries el cotxe, fins al refugi, conta 1h/1h30 anant lleuger de ritme. Els altres refugis, conta mes temps ja que es troben una mica mes allunyats i aillats.
Tema ruta 4x4. Ni idea de com estara de neu, tot i que veient com esta tot, poca neu trobaras.
Venint de Girona, una bona opcio, podria ser que vinguessis per la collada de tosses o per la caretera de planoles, per arribar a la cerdanya, anar fins a MArtinet i prendre la desviacio cap a Lles, pujar la pista direccio estanys de l apera i d aqui, pots entrar a Andorra per les pistes d esqui de fons de la rabassa baixant despres fins a Sant Julia De Loria.
Hi ha alguna altre opcio pero t obligara a fer moooooolta volta per arribar igualment a Sant julia de loria.
Si necessites mes o millor detallada informacio fes m ho saber.
Pel que dius és ràpid d'arribar al refugi. És que l'estiu passat vam anar a la Pica d'Estats i vam acampar als llacs i diguem que vaig acabar una mica fart de caminar amb tant de pes (molt de menjar, tenda, sac..).
D'anada en principi agafarem carretera ràpida, voldria arribar divendres mateix al refugi per pujar dissabte. Després ja seria diumenge i dilluns per voltar però arribar a una hora decent a casa per dimarts anar a treballar.
La collada de tosses la vaig fer per anar al Carlit i va ser bastant insuportable (al cap i a la fi és una carretera).
Prenc nota però, per la tornada.
Bones
La pujada al refu, res a veure amb el de la Pica. Per arribar al refu de les truites, el cami es "curt" pero dret, ipotser quedi una mica de neu, es bastant obac.
Tema collada es cert que es una mica pal, pero es mes directe que fer la volta per la C-25. Venir per França no es bona opcio, la caretera es semblant a la collada a partir de vilafranche de conflent fins a mont louis.
Tu mateix jo quan baixo a girona ciutat o provincia, hi anem per Planoles, caretera paralela a la collada on guanyes 15 minuts ja que no puja tant, aixo si, es mes estreta.
Amb Defender per la C-25 et pots agobiar moltissim, t ho asseguro.
ok, prenc nota.
Ara he pensat una altra opció pel tema refugi. Quant hi ha del refugi al cim? Perquè estic pensant en dormir al cotxe a l'aparcament (i estrenar la recent fabricada tenda de sostre) i pujar d'una tirada. Així m'estalvio de pujar menjar i amb el camping-gas puc fer un sopar calent, un bon esmorzar i començar a pujar.
Bones
No es mala opcio aixo que comentes. Des del cotxe al cim, conta unes 2h30/3hores per pujar. Se que s ha fet en menys temps, el temps que et dic, es per a una persona habituada a fer muntanya per sense ser killian jornet jejejej.
Insisteixo, la opcio que comentes de dormir al cotxe es bona ja que et permetra pujar infinitament mes lleuger.
Per cert on quasi be segur que trobaras neu, es una mica mes amunt del refugi fins al peu de la cresta.
Perfecte doncs dormiré al cotxe. Ja m'acabaré de mirar el què per fer tot terrenyisme.
Merci per l'ajuda xD
una última cosa:
el meu jefe m'ha dit que quan va anar a Andorra per setmana santa va fer 4 hores a la frontera... Algúna ruta alternativa per entrar? (Rutes de contrabandistes per pistes?) Segur que n'hi ha moltes, com a l'Albera.
hi ha una pista que va de bescaran fins a la rabassa, pots passar per alla, el que no se si hi ha neu.
http://www.lugares-abandonados.com/rep019.htm
que et sembla aquesta?
Preciosa ruta amb un sol inconvenient per tu: has d anar fins a Sort per agafar la!!!! no crec que et surti molt a comte anar de l emporda a asort i de sort a andorra, et pots passar la setmana sant conduint. Amb la Mala jugada que un cop hauras passat el poble de tor, hauras de fer mig tomb doncs la neu no et deixara passar.
Millor la opcio que et diu en Jordi TD5, la pots agafr desde:
- bescaran, mes asfalt menys pista
-Lles mes pista que asfalt.
De fet la de lles enllaça amb la de bescaran.