Forum
Accés Canigó i legislació
Aquest divendres volia anar a buscar la flama del Canigó.
Sé que per pujar al refugi de Cortalets hi ha una pista que surt de Fillols que està tancada a la circulació i que en surt una de Villerac que es permet circular, amb la limitació d'un màxim de 120 coxtes. Com que aquesta data assenyalada pugen molts de cotxes l'intervenen i cal demanar un permís. Jo el vaig demanar però alguna cosa va fallar perquè no van rebre el formulari i després ja havien tancat les inscripcions. Tot i que diria que no s'ha arribat als 120 cotxes.
El cas és que m'agradaria saber si hi haurà barrera o simplement em puc trobar un forestal que em demani el permís per casualitat o si realment ho controlen com una aduana. També, si decideixo anar-hi a quina multa em puc enfrontar circulant sense el permís (recordem que aquesta pista és de lliure circulació durant tot l'any).
També saber si estarà tallat des del poble de Villerac o de més amunt.
Si algú sap alguna cosa us agrairé la informació
Hola, el primer que has de fer si tens justificant de la demanda del permís és reclamar al lloc on el vas demanar, a veure si encara et donen un altre.
Article 27
Tipificació
4. Són infraccions greus:
b) Circular, sense causa justificada, per vials no aptes per a la circulació motoritzada.
Article 30
Graduació
b) Les infraccions greus, amb una multa de 50.001 a 500.000 pessetes
Et posso un extracte de la llei d'acces motoritzat al medi.
Posset en contacte amb la oficina comarcal dels rurals i pregunta directament.
Juan.ki... de quan es aquesta llei? em sembla que l'ultima que es va publicar era del 2007 i ja venia en euros, ara hi ha una mena de forat a l'espera de la nova llei Omnibus.
En quan a l'accés al Canigó... cada vegada que fan una activitat que implica anar per camins i está limitat acostuman a estar tancats els accesos i controlats, si es un cami public i no está convenientment senyalitzat i/o controlat ningú no et podra multar per circular.
El Canigó és d'administració francesa.
D'altra banda la pista permet la circulació per un màxim de 120 cotxes. No cal demanar permís però com que per la flama hi va molta gent s'han tret de la màniga lo dels permisos.
El problema és que vaig omplir un formulari per internet, per tant no tinc cap resguard de la sol·licitud.
El que no tinc clar és si estarà tancat, què hi haurà els forestals fent guàrdia com si fos una duana??
aixó no ho se, nomes et puc parlar d'altres acyivitats a les que si he anat i tenias una especie de permis o pasi per fer el/s cami/ns... els accessos no son tan dificils de controlar, nomes cl posar un cotxe i un parell de guardias demanant el permis al primer parking d'acces. Si no hi ha controls, no podran controlar... jejej
Juan.ki... de quan es aquesta llei? em sembla que l'ultima que es va publicar era del 2007 i ja venia en euros, ara hi ha una mena de forat a l'espera de la nova llei Omnibus.
En quan a l'accés al Canigó... cada vegada que fan una activitat que implica anar per camins i está limitat acostuman a estar tancats els accesos i controlats, si es un cami public i no está convenientment senyalitzat i/o controlat ningú no et podra multar per circular.
Hola, aixó está tret de la llei 9/1995 d'acces motoritzat al medi natural i de la seva modificació per la llei 12/2006 de 27 de juliol que no modifica aquest apartat. En quant a la Omnibus la tenim aquí desde gener de 2012 i pràcticament no modifica gaire cosa, diu quatre cosetes de manera diferent i sembla que han fet molt. Si el Canigò es d'administració francesa i aquesta pista també, em sembla que el que diguin les nostres lleis no serveixen de res.
Per anar al Canigó cal anar a Vilafranca de Conflent i pujar a Sant Martí del Canigó si no recordo malament.
Tot està a França per lo que les lleis d'aquí no serveixen per rès.
Jo hi vaig estar ja fa una colla d'anys hi no vaig tenir cap problema, bé si, que el restaurant estaba a tope i varem tenir que sopar amb bosses de patates fregides.
Es pot pujar per moltes bandes, passa que a mi m'interessa anar al refugi de Cortalets que és el que es troba més proper amb diferència al cim. No em faria res pujar a peu de més avall, tot i ser nocturna, però clar potser quan arrivés al cim ja s'hauria acabat l'encesa de la flama.
Jejejejeje..segur que tens raó peró com aixó es un forum de 4x4 pués aixó.
A peu ja tu sabràs que cal fer, jo tinc les cames plenes de ferros i a peu ho tinc complicat.
Tot i aixó, per anar en 4x4 cal fer el que jo he dit.
Salut
I be, com ha acabat la cosa?
Pels que algun dia ens hi vulguem atançar, és clar...
Salut!
No sé si a hores normals hi havia guarda, pero jo vaig arribar a Villerac a quarts de 10 i no hi havia cap guardia. A dalt estava petat de cotxes i gent, estic segur que molt més de 120 cotxes.