Forum
Pèrdua capacitat de resistència a les eslingues deteriorades
Molt bó aquest video Miquel,, vaja força que fan aquestes prenses això ho rebenta tot, però bé crec que mai podrem arribar a fer tanta força arrossegant un altre cotxe.
Per descomptat, Albert. Però mostren com, depenent del grau de deteriorament, perden moltes facultats en el seu ús. És interessant com el fet d'haver-hi un nus, és la "lessió" que fa que perdi més capacitat funcional. Fins i tot que estant amb un tall. (Crec recordar que es trenca als 4.000 kg. i la corda té una resistència de 12.000 kg. Pensem que 4.000 kg. és el que haurà d'aguantar per tibar i treure un Defender que estigui enganxat al fang i moltes de les eslingues que portem no són de 12.000 kg.)
Pensem, també, que són eslingues noves, amb una "lessió" feta expressament, mantenint la resta de teixit en idònies condicions. Moltes vegades no tenim en compte si han tingut alguna estrabada, si s'han pessigat o han estat prement fort sobre alguna superficie angulosa, algún frec, ... etc. Totes aquestes situacions poden donar un deteriorament intern que poden afectar en gran mesura a la vida útil de l'eslinga.
Fent una comparança : jo, de jove, vaig escalar i una corda que havia aguantat una estrabada, que havia tingut un frec mantingut i tens en alguna roca, alguna trepitjada, etc. ja es deixava per fer-la servir per a corda "d'assegurança" i mai s'utilitzava de corda "principal".
No és el mateix, però pot donar una idea sobre el possible deteriorament de les fibres internes (que no es veu el seu estat) encara que externament pugui aparentar estar en perfectes condicions.
Per suposat, SEMPRE s'ha de posar algun pes al damunt per tal d'evitar l'efecte "fuet" que fa al trencar-se, degut a la tensió a que està sotmesa :
http://quatreros4x4.foroactivo.com/t120-eslinga-mata-a-2-personas-durante-el-trofeo-camion
Molt fort aquest video, ara quan tingui que fer servir el cabestrant prendre totes les precaucions, qu a vegades per preses i ganes d'anar ràpid no ho fas.
I, més a més, recorda el primer comentari que et vaig fer en el video de la sortida a la neu. Je, je.
🙂
i ara nomes falta un grillet,.... i algú fent el tontet per allí devant......
yo vaig veure un video ...i va matar a dos tios de cop.no cal dir mes.