Forum
EGIPTE
No són fotografies de 4x4 o en les quals tinguin un protagonisme especial els Land Rover. Són unes fotografies d'Egipte, a on vaig estar fa uns anys i que, crec, us agradaran. No estan ordenades, però mostren algunes de les seves belleses més impressionants (no hi surten totes les que són, però sí us puc assegurar que ho són totes les que surten) :
Molt xulas. Jo soc un enamorat d´ Egipte.
I conserva les fotos, perquè amb el "follon" que tenen per allà; algunes d´aquestes marevelles estan una mica mes "trencades".
La setmana passada a El Cairo vaig anar amb uns clients al museu del Cairo i amb va caura l´anima al terre de la destroça que han fet per allà.
salut
La 4a fotografia no son unes escultures que van fer esclatar un terroristes??
Quina desgràcia!
Sí, Francesc. Ja en som dos, els apassionats per Egipte! Has estat al Museu egipci de Barcelona?
Malauradament, ja fa temps que vaig sentir que van entrar al Museu d'El Caire i el van destrossar, gairebé al començament dels disturbis. Veritablement, lamentable.
Avui, parlava per 8TV en Joan Clos (que hi están fent excavacions) dient que, ara, no poden anar-hi pel perillós que és i que gran part de les troballes que havien fet les han saquejat.
La 4a fotografía es tracta dels "Colosos de Memnon". Crec que estan així per la propia erosió i el pas del temps (però tampoc t'ho podría asegurar)
No fotis, Miquel! Els han volat? És difícil d'imaginar ... després dels milers d'anys que han estat presents, ara ... els han hagut de destruir? Si és cert, quina barbaritat (per dir algún adjectiu)
No estic segur de que siguin aquests, i ara no trobo el vídeo, però van posar càrregues explosives en unes figures similars i les van fer volar, per demostrar no se què al món...
És trist, la veritat.
Veritablement, lamentable. Sense nom! He trobat uns vídeos a Internet : els primers, en el seu estat actual i, el darrer, com a homenatge al que havia sigut. S'ha perdut una gran part de la història de la humanitat.
Sens dubte, podran trobar-se vídeos més complets i de major qualitat però, amb aquests, segur que us podreu fer una idea d'ell :
Saqueado el Museo de El Cairo, Egipto
http://es.euronews.com/2013/08/28/la-anarquia-provoca-el-saqueo-del-patrimonio-artistico-egipcio/
http://www.elmundo.es/elmundo/2013/09/14/ciencia/1379170705.html
Això no és més que una mostra d'incultura. El destruir, per destruir. Quina diferència amb el comportament de'Ataturk (pare de la Turkia moderna) que, com a bon amant de l'art, va manar que no es destruís cap mostra de les antigues cultures que hi havia hagut. Així doncs, a la Mesquita Blava d'Istannbul, avui dia podem veure imatges cristianes d'icones recobertes amb llaminetes d'or representant Jesucrist (anteriorment va ser una catedral cristiana) i diversos símbols més de la seva anterior època.
Déu nidó! Imagino el que deuen sentir el egiptòlegs al veure aquestes destrosses, potser quelcom quan jo veig un land abandonat, perdent-se en l'oblit. Una veritble llàstima.
Al museu egipci de BCN hi he anat en un parell d'ocasions i totes dues n'he sortit sorprès. Una gran recomanació per a qui no hi hagi anat mai.
Hola a tots.
Pues no he estat al Museu Egipci de Barcelona. Ho tinc entre els temes pendents.
Hi no serà perquè el meu fill no insisteixi en anari.....
Miquel
Per la vostre tranquil·litat, els Colosos de Memnón (en àrab Al-Colossat o Es-Salamat) "FOTO Nº4"; que ja posats amb el tema son dos grans estàtues de pedra que representen al faraó Amenhotep III. Situades al costat occidental del Nil, debat la ciutat de Luxor (antigament anomenada TEBAS): NO ESTAN DESTRUIDES.Segueixen amb peu, amb el aspecte que presenta la foto del HORIZONTES.
Si he de dir que la erosió nomes ha fet una MOL PETITA PART de la destrucció d´aquets colossos. La gran destrucció de aquestes i altres joies d'Egipte la fet la ma humana desde la entrada del romans fins el dies de avui.
Sobre tot els exèrcits d'Anglaterra, alemanya, etc que ens les diferents invasions, es dedicaven a fer punteria amb aquestes meravelles.
Serveixi con exemple la Esfinge (que li falta el nas), també per la mateixa causa.
Si teniu l´oportunitat de poder anar i veure l´esfingue d'a prop podeu veure els forats de bala.
salut amics 😉
Totalment d'acord amb el que diu en Francesc, respecte al faraó a qui están dedicats els "Colosos de Memnon" (menys mal que no han sigut destruïts) també, segons diu en Francesc, no per manca d'haver-ho intentat tal com feren en la famosa "Efígie".
Malauradament, tornem a trovar-nos enfront les obres resultants de la destrucció de la mà de l'home.
És una veritable llàstima que exemples tant formidables, a nivel cultural, poden arribar a ser destruïts degut a l'odi i la copdícia d'uns éssers incults (en aquest cas, a Egipte, però no es tracta de casos únics)